Project Porsche 944 s
Deze Porsche 944 S hebben we opgehaald bij de klant en hier zat heel wat werk aan waar we bij MadeByMade mooi wat laswerk aan mochten verrichten.
Wat moest er allemaal gedaan worden?
Al voor dat de Porsche bij ons stond had de klant al 2 voorschermen gebracht met beide wat deuken er in en die moeten er uit.
De linker dorpel moest er af en vervangen worden en roest op de binnendorpel behandelen. Links voor onder de A-stijl was rot en moest vervangen worden en er was nog wat meer laswerk aan de auto.
Het proces!
We waren als eerst begonnen met de voorschermen zo goed als deuk vrij te maken. Aangezien dit de eerste keer was dat we wat deuken er uit moesten halen i.p.v. roest schade was dit een leerzaam proces. Met een dolly en een x-aantal verschillende hamers hebben we de deuken er zo goed als uit gekregen zoals je op de foto’s kunt zien.
Ook hadden we de vraag gekregen of dat het antenne gat verwijderd kon worden, natuurlijk dat is geen probleem. Stukje weg geslepen en er een plaatje in gelast. Natte doek er bij zodat we na elke prop las het plaatwerk konden afkoelen, dit om teveel spanningen in het scherm te voorkomen.
Dit was een kleine snelle klus voor dat we de Porsche zelf hadden opgehaald.
Eenmaal de Porsche op gehaald te hebben heeft de klant nog even een rondje om de auto gedaan om alle punten op papier te zetten die gedaan moesten worden.
We zijn links achter begonnen. Hier zat in de wielkast achter een rot plekje, deze is verwijderd en gerepareerd. Hierna zijn we verder naar voren gegaan. De dorpel moest er af geboord worden omdat de binnen dorpel roest vertoonde. Aan de gang gegaan met een puntlas boortje om alle puntlassen los te boren. (wat een werk)
Na dat de originele dorpel er af was gekomen hebben we de binnen dorpel met Brunox behandeld. Hierna hebben we de vervangende dorpel weer mooi pas gemaakt maar nog niet gelast i.v.m. een A-stijl die nog gerepareerd moest worden.
Aan de onderkant van de A-stijl zat er nog genoeg roest en rottigheid dat gerepareerd moest worden. Dus as usual het rotte er uit en met karton uitslagen gemaakt. We proberen altijd zo veel mogelijk uit 1 plaat deel te maken omdat dit beter is dan 5 kleine stukjes. Helaas kwamen we er hier niet onderuit om met meerdere stukken te werken. Is ook niet zo’n ramp want origineel waren dit ook meerdere stukken die bij elkaar kwamen.
Nadat de A-stijl aan de onderkant was gerepareerd kregen we helaas de mededeling van de klant dat hij voorlopig met het project ging stoppen. We hebben nog aangeboden om de auto bij ons op stalling te zetten zodat we tussendoor de overigeĀ Roest Reparatie punten konden aanpakken. Helaas had de klant al een adres waar hij altijd heen ging dus heeft hij de auto weer opgehaald.
Resultaat!
Ondanks dat de klant voorlopig stopte met de Porsche 944S hebben we met plezier aan de auto gewerkt en zijn we blij dat hij wel tevreden was met de werkzaamheden.
Hopelijk komt de auto in de toekomst nog terug bij ons zodat we de rest van het lijstje kunnen afmaken.